fredag 22 maj 2015

Black Lily

När Mia på Garntua la upp bilderna på sin och Astrids Black Lily blev jag såld. Jag hade redan påbörjat andra projekt i SandnesGarnet Line och när hon presenterade modellen i Line tillsammans med Mandarin Petit kände jag att det här är ju en Linda-tröja! Det svåra valet var bara att bestämma sig för vilken färg.

Normalt sett stickar jag det mesta i massor av färger och endast i undantagsfall fastnar jag för neutrala färger. Detta blev ett undantag. Beige toner nederst, naturvitt i mitten och svart överst fick det bli! 


Garnvalet är alltså Line och Mandarin Petit från Sandnes Garn, en tråd av varje i det nedersta och översta fältet. I mitten är det naturvita stickat med en tråd Mandarin Petit och en tråd Opera från Lana Grossa. Helt enligt de förslag Mia presenterat på sin blogg. Det ger en väldigt fin effekt med de små paljetterna i Opera-garnet tycker jag. Lite piffigare och elegantare :)


Jag stickade min på stickor nr 7 (stickar ganska hårt) och valde storlek medium med extra vidd enligt förslaget i mönstret.

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Snygg! Väldigt fin färgkombo. Jag gillar också färg, men med jämna mellanrum önskar jag att jag skulle ha åtminstone en kofta som går att använda till färgglada blusar och klänningar...
/Ha det gott i våren!

Ullfull sa...

Så fin!! / Kram

Myggan sa...

Mycket snyggt! Jag har inte varit så sugen på modellen förrän nu när jag fick se ditt färgval. Den ger ett sobert intryck.
/Anna