fredag 2 maj 2014

Lun genser

Det där att när ett projekt är klart också få tummen ur att fota det, och sen dessutom blogga det. Men nu fick jag till slut loss tummen och tada - här är min Lun Genser, som varit klar ett tag. Den passar till det mesta, jobb som trädgårdsarbete. Stickad i Pickles Angora, även mönster från Pickles. Stickor nr 4,5 hade jag. 7 nystan gick åt till min. Jag köpte 8 och har således ett helt över. Hade jag vetat det hade jag förlängt tröjan något, jag tycker den är i kortaste laget och går och drar i den lite. Men önskelistan på nya projekt är alldeles för lång för att jag ska göra något åt det. So be it liksom. Att bära angora är verkligen helt ljuvligt. Mjukt och skönt och lagom varmt. Mönstret var roligt. En uppifrån-och-ner-variant som jag tyckte var kul. Lägg märke till närbilden på axelpartiet.








5 kommentarer:

Susilull sa...

Jättefin, och så snyggt matchat med sjalen till (Pyttipanna?)!

Anonym sa...

Supersnygg och den passat dig jättebra!
Så kul det var att träffas i dag! Det gör vi om snart!
Kram

heidi sa...

så fin den är! den sitter verkligen jättefint!

Anonym sa...

Den lilla sjalen passar perfekt och är som ett litet smycke, vad är det för mönster undrar Ulrica N

Linda sa...

Tack alla :) Sjalen jag har på mig är många år gammal. Mönster från Yll o Tyll och garnet är Noro Silkgarden. Här ser ni lite närmare hur den ser ut: https://picasaweb.google.com/levarlden/FRdigaPlagg#5092372402606403362