torsdag 30 oktober 2014

Ljuvlig sjal

Jag är verkligen ingen hejare på att uppdatera min blogg nu för tiden. Den har mest blivit ett arkiv för färdigstickade plagg. Men som sådan tycker jag den är bra och så får det fortsätta.
I övrigt gillar jag Instagram. Perfekt för de där snabba inläggen som precis är det som funkar i en fullspäckad vardag!  Där hittar ni mig som "Solsten18". 
Hur som helst. Låt mig presentera sjalen "And so are you". Den kan göras i olika storlekar och jag valde den största. Garnet fick jag i julklapp av mamma förra året. Det är ett lokalproducerat kidmohair från gården Jutagård i Halland. Helt ljuvligt gosigt!! Nästan 3 härvor gick åt. Jag stickade på favoritstorlek 4. Jag har inte blockat sjalen och kommer nog inte göra det heller. Gillar den som den är med lilla volangen ytterst. 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjalen är så tjusig! Precis som du!
Modern

Britt sa...

Så vacker.