lördag 12 januari 2013

Mjukaste alpackan

Äntligen får jag en stund till att blogga min Karin-tröja. Barnfri helg och en lugn start på lördagen med långsam frukost framför Vinterstudion. Perfekt. Det har inte varit helt rätt att få till bilder så här i vintermörkret, så nedan får duga. Mörkgrått är mörkgrått och ungefär lika svårt att fota som svart när det mest är mörkt ute hela tiden.

Under sticklägret i september "En helg för alla sinnen" visade Karin sina härliga tröjor i sitt egna mönster. Vi deltagare på lägret fick mönstret och vissa av oss köpte genast garn. Jag har länge velat sticka något i Vikings Eco-Alpacka och nu var det givet vad jag skulle sticka. Karin kom på den briljanta idén att lägga till kanten nederst. Inspirerad av kanten på sjalen Eiku. Jag gjorde kanten på samma sätt som min egen poncho. Tröjan blev klar lagom till återträffen. Precis som jag önskat.