söndag 5 augusti 2012

Det ena efter det andra...

Här avlöser de färdiga projekten varandra... Det är ofta så med mig att jag får färdigt många samtidigt. Jag har faktiskt både en kofta och lintröja klara också sedan ett tag, som väntas på att bli fotade.

Det här är halsduken Sandrose, Drops-mönster 136-4. Garnet fick jag av mamma i våras; Colinette Jitterbugg i färgen Wasabi. Virknål nr 3,5. Jag hade inte garn nog till att göra den i full bredd enligt mönster, så det var en chansning när jag valde bredd. Garnet räckte och jag känner att den är bred nog. Garnet har också en annan tyngd än alpakan i mönstret.

2 kommentarer:

ki sa...

Så snygg den blev! Och så snygga dina sockor blev, för att inte tala om ananas sjalen!! Läckert!!
Mor Kicki

Ewa sa...

Superfin, och vilken vacker grönfärg.
Du är flitig, och mycket duktig.
Själv har jag fixat med torpet mest de senaste månaderna, så handarbetstarmen svider... ;-)
Ang ananassjalen du virkat. Ser att det är i en lite skirare modell än den jag virkat, och som många bloggar om. Superfin den med. Delar du med dig av mönstret? Isf är min mejladress: greeneyed@live.se
Catania är för övrigt ett härligt garn. Har gjort flera ananassjalar i Duette, också det ett fint garn. Skönt att bära, och virka i.

Mvh
/Ewa