fredag 3 maj 2013

Klar!

Min alldeles egna Sarah Lund-tröja är klar :) Det var onekligen svårt att göra rätt storlek. De som har följt mig har sett att jag faktiskt stickat om hela bålen och ena ärmen en gång, för att byta storlek på stickorna. Jag tycker att den blev aningen för tajt, och har faktiskt lust att göra en till för att få rätta passformen. Fast då gör jag den i så fall i andra färger ;) Det sägs att det töjer sig lite, så om jag använder den intensivt nu blirdet kanske bra! Den var helt enkelt grymt rolig att göra och garnet helt underbart! De stickor jag använde var 7 till resåren och 8 till resten. Garnet har jag beställt och köpt från Färöarna. Det är ekologisk ull som heter Sirri och här skriver jag mer om inköpet. Jag köpte 4 vita härvor och 1 brun. Jag klarade mig dock med 3 härvor och en brun. 

5 kommentarer:

ki sa...

Tjusigt tjusigt! Mycket klädsam!
Mamma

Jonas Rapp sa...

Hoppas få se den snart!
Kanske på en solig balkonglounge?

EvaBys sa...

Fin tröja på fin tjej! Trevlig helg på balkongen!

Anna sa...

Så snygg den blev. Grattis!

marindi sa...

Så snygg!