lördag 15 juni 2013

Citronsjalen

 Citronsjalen, eller Colchicaceae som den ju faktiskt egentligen heter, blev till slut klar. Ja eller "till slut" är ju egentligen helt fel att skriva, för den gick snabbt att sticka och roligt var det! Till slut bloggad ska det ju hellre stå ;)  


Här finns mer information om var jag fick inspirationen. Garnet heter Onion och är köpt hos Magasin Duett
Mammas blev klar samma dag som min, vi stickar i samma tempo jag och mamma :) 


Jag använde stickor nr 4,5 och för mig gick knappt 4 nystan åt. 


Selma håller koll på blockningen!


Här bloggade jag om denna sköna eftermiddag med sol i ansiktet och glada barn på studsmattan. Och de var glada ända till de blev trötta och hungriga. För nej så himla klämkäckt är inte livet. Men på bloggen kan man ju välja vilken del man vill publicera, så då gör jag det!  ;)  

Inga kommentarer: