söndag 30 september 2012

Höstkoftan matchar höstlöven

Den blev klar på vårvintern, men då ville jag inte alls varken blogga den eller ha den på mig. Så premiär blev under sticklägret på Granhammar. Då passade jag på att fota mig själv lite också, och här får ni se hur den blev. Garnet är Drops Delight i en härlig höstfärg och den stickades på nr 4. Mönster Yll och Tyll. Måste säga att det definitiv lutar åt en repris i annat garn, annan färg. Har redan använt den hur mycket som helst. Gillar att den är tunn och nätt :) Och så här i september (ja några timmar till) så älskar jag höstfärgerna!





På eftermiddagen idag tog jag en härlig höstpromenad och passade på att ta några bilder på vägen. 











Lilla Tarzan låg och väntade på mig när jag kom hem :)

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Åh, underbara färger på koftan, älskar dessa höstfärger :)

Maria i Falkenberg sa...

Vilken flott höstkofta! Precis rätt i färg.

Susilull sa...

Jättefin kofta!
Härliga färger!