torsdag 27 december 2012

Finished object




Äntligen är min vita flätkofta klar! Inspirerad av koftan som Cameron Diaz har på sig i filmen Holiday. Mönstret är Vivian av Ysolda, men något omgjort. Justerat storlek lite hit och dit för att passa garnet och dessutom knappar istället för dragkejda, och helt egen krage istället för luva. Garnet är Permins Madonna köpt från Garnstugan, 10 nystan gick åt. Stickor nr 4,5 använde jag.

För övrigt njuter jag av lediga mellandagar och längtar till utflykten med mor till Yll och Tyll på lördag. Så sugen på en massa nytt. Den här sjalen t.ex. Eller det här nya sockgarnet. Sen väntas det tillökning hos en väninna och jag funderar på olika koftor. Kanske den här eller den här eller den här eller den här  :). 

5 kommentarer:

Saltflingan sa...

Så superfin den blev! Jag tänkte på dig och din kofta när jag såg filmen härmomdagen.
Jag hoppas ni får det supertrevligt på lördag på Yll & Tyll!
Kramar

Mikaela sa...

Men åh så fin den blev! Passar dig perfekt :)

Sanna T Sköld sa...

Super fin kofta. Smakfullt med dessa flätor. Nu blev jag lite sugen på att sticka flätor framöver.

Maria i Falkenberg sa...

Underbar! En av de vackraste tröjor jag sett!

sanna sa...

Så fin den blev. Bra jobbat!