fredag 27 december 2013

Två koftor...

....och hur ska jag hinna blogga de färdiga objekt jag har innan året är slut? Det där med att tvätta, blocka och fota.... Vill ju ha in det på rätt sidan året ;)

Hur som helst. Här kommer två koftor jag fått färdigt under hösten. En julkofta. Ja jag har kallat den så helt från början. Mönstret är från Debbie Bliss och inköpt på Yll och Tyll för två år sedan. Garnet är Rustic från Hjertegarn i färgen 2070 hallonröd. Stickat på st nr 5. Det gick åt 11 nystan. Urtråkig stickning faktiskt, så det har varit lite av en kamp. Men till slut blev den klar och jag kunde premiäranvända den på julafton precis enligt plan!




Den andra koftan som är färdig heter Niji. Mönster även det från Yll och Tyll. Garnet är Schoppel Wolle Zauberball sockgarn i färgen 1535 Stone washed. Jag har gjort en likadan tidigare, och den gick då under arbetsnamnet Höstkoftan (vilken fantasi jag har ;)). Hoppades in i det sista att jag skulle klara mig med två nystan, även fast jag från början insett att det skulle kräva tre. Och det gjorde det också, men det var inte mycket in på det tredje som gick åt. Stickad på stickor nr 4.



1 kommentar:

Kattis sa...

Det där med att tvätta, blocka och fota... Jag har också några knappkanter kvar på mina, och trådar att fästa, men jag tar det som en utmaning! :)