måndag 7 april 2014

Så får jag äntligen bloggat den!

Fina Milano är klar.  Tack mamma för hjälp med foto! Stickad i MagasinDuetts Supersoft i 11 olika färger. All information om garn, färgval och stickor hittar ni här. Det var verkligen ovant att sticka en oversized tröja. Den såg ju hysteriskt stor ut när jag stickade bålen. Jag vet inte hur många gånger jag mätte den mot andra tröjor jag har för att jämföra.... Men den blev ju så bra när den blev klar! Gillar verkligen formen och kan tänka mig att sticka fler sådana! Garnet är helt underbart. Ljuvligt att sticka i och tunt och härligt mjukt att bära. Jag har endast ett linne under och tycker att den är mjuk och skön. Jag tvättade den i ulltvättmedel för hand när den var klar, hade i lite balsam i sista sköljvattnet och centrifugerade den sen i tvättmaskinen och lät plantorka med några enstaka nålar där den behövdes sträckas ut lite extra. 

6 kommentarer:

EvaBys sa...

Fina fina Linda med fina fina tröjan! Kram

ki sa...

WOW!!!

Catarina sa...

Åhhh... va`fin !!! Vilken mysig blogg du har här kommer jag att titta in :)

Anonym sa...

Vad fin den blev. Måste genast beställa supersoft!
Vad använder du för balsam? Finns det speciellt till ull eller är det vanligt människobalsam? Tack för en fin o inspirerande blogg.
Mvh Eva

Anonym sa...

Så himla härlig tröja! Härliga färger...nu blev jag än mer sugen på att prova på detta garn! Hälsar Marie

Susilull sa...

Kanonsnygg!
Gillar oversize-tröjor!