tisdag 11 mars 2014

Livstecken och FO

Kan ju inte direkt påstå att inläggen duggar tätt. Men så blir det när livet är lite hektiskt.  Så här kommer ett hopplock på vad livet består av just nu.

Stora grejen är vår flytt som jag nämnt. Helgerna består av packande.  Som ensamstående till två barn hinner jag inte med/orkar inte göra något på vardagskvällar - så helgerna har jag fullt upp.  Huset står redo för mig, fästman och alla barn med inflyttning 28/3. Längtar! 

Kära far har fyllt 70 år och detta firades mitt i all flytt med en veckas semester på Lanzarote. Skönt att släppa allt och få sol och vila i några dagar! Det var förhållandevis svalt med 18-20 grader och väldigt blåsigt. Men några timmar i solstolen och bad varenda dag blev det ändå. Guiden sa att vi hade tur, eftersom det i januari och februari varit mestadels regn och mulet. Så vi var väldigt nöjda!

Mitt i allt hinner jag faktiskt sticka lite också.  (Det måste jag ju - överlever inte annars ;)). Min Lady Marple har varit klar ett tag och fotades i morse med min mobil av mig själv. Därav de fina vinklarna!  Den är stickad i Drops Alpacka och Drops Kid Silk på stickor nr 5. Har tyvärr ingen koll på hur mycket som gick åt. Men jag fick garn över..... hur mycket jag köpte minns jag dock inte ;)

Till sist en liten bild på gumman som fått namnet Elsa, när hon ville hjälpa till att diska.  Sötnosen!

Lady Marple knäppt

Lady Marple öppen
Lady Marple halvknäppt
Utsikt från flyget på väg hem
Kvällsutsikt över poolområdet
Vårt hus som snart är vårt på riktigt
Elsa är nyfiken på vattenkranen

3 kommentarer:

Kattis sa...

Finfin kofta, finfin semester, finfint hus, och finfin katt! :)

knitbyme sa...

Så roligt att få följa dig som jag annars bara ser på SIV. Ska du dit i år oxå? I så fall syns vi.

EvaBys sa...

Härligt Linda - det händer mycket i ditt liv just nu! Koftan är superfin!