torsdag 13 juni 2013

Höstens Knitty ute och jag har flera favoriter!

Här kommer mina favoriter av Höstens Knitty

En väst av svenska Madeleine. Det är ju faktiskt ett jättesmart plagg som jag har alldeles för få av! När jag framöver står där i garnbutiken och hittar ett garn som egentligen är för dyrt till en kofta, ska jag absolut försöka komma ihåg det här! 

Jag har själv ett mönster i huvudet på en väst. Men det lär nog aldrig bli mer än just ett mönster i mitt huvud. Jag har helt enkelt inte tiden och inte heller lusten att ens teststicka. Mycket lättare att bara sticka från de mönster som redan finns :) En vacker dag när livet ser lite annorlunda ut, kanske det blir andra bullar av - haha!

Perfekt till min dotter som nästan aldrig vill ha sånt jag stickat på sig. Men detta måste ju bara falla i smaken! Allra helst i ett supermjukt merinosilke-garn eller något liknande!

Varje vinter står jag där i garderoben och saknar just sådana här. När man vill vara lite extra fin och ta på sig en kjol för kanske en middag i stora staden, och det inte passar eller funkar att sätta på sig ett par tjocka termobrallor, då är ju dessa helt perfekt! Gillar att de går över knäna. Helt enkelt ett must have! 

Tänker att den lilla varianten ju skulle vara perfekt som stickpåse till alla stickningar :) Och Cascade har jag mycket av i flera härliga färger! 

Inga kommentarer: